תכנון טיול אופנועים בוייטנאם מתחיל כאן

טיול אופנועים בויאטנם

Table of Contents

אחד היעדים המרתקים ביותר במזרח ובמיוחד לרוכבים ביניכם הוא וייטנאם! נכון שלרוב כאשר מדברים על טיול אופנועים בוייטנאם מדברים על ״הלופ״ המפורסם, אך יש למדינה הרבה מעבר להציע לתיירים ולרוכבים.

השכרת אופנוע בוייטנאם

כאשר אתם מגיעים לויטנאם ובמקרה שלא הגעתם עם האופנוע האישי שלכם תצטרכו לקבל החלטה מאוד חשובה והיא, האם לקנות אופנוע או לשכור אחד. 

החלטה שנייה היא איזה בדיוק אופנוע אתם רוצים, קל או כבד? 

אחרי שהבנתם מה בדיוק אתם רוצים והכי חשוב שאתם עם רישיון לאופנוע ובאמת יודעים לרכב, הכבישים בויטנאם זה לא בדיוק איילון או כביש 6 דרום. הרבה מאוד אבנים, חול, מקומיים שנוהגים בטירוף, עיקולים, עליות ובקיצור כל מה שרק תרצו ולכן אם אתם לא יודעים לרכב אל תיכנסו לזה.

מבחינת ביטוח, אנחנו ממליצים לכם לעשות את כל סוגי הביטוח האפשריים גם על עצמכם וגם על האופנוע. אתם לא רוצים להגיע לבית חולים ללא מישהו שידאג לממן את הטיפול שלכם. 

אם חלילה עשיתם תאונה עם האופנוע הם יכולים לדרוש בערך כל סכום ויהיה קשה להתווכח איתם. בקיצור תעשו ביטוח!

אחרי שבחרתם אופנוע תצלמו אותן מכל הכיוונים וגם תעשו וידאו על מנת שלא יהיו תלונות ברגע של ההחזרה, אם החלטתם לקנות אופנוע מומלץ לקחת אותו לבדיקה ולראות שהוא תקין.

ישנם סיפורים רבים של אופנועים תקולים שאח״כ עולה הרבה כסף לתקן על מנת לצאת לדרך. לרוב המשכירים יסתפקו ברישיון הבינלאומי אך ישנו תהליך פרוצדורלי של המרה לרישיון מקומי.

אל תוותרו על:

  • קסדה
  • מגיני ידיים
  • מגיני ברכיים
  • ביגוד מתאים

טיפ אחרון: כאשר אתם מגיעים לעיקול רציני תצפצפו, אלו הם חוקי המקום וככה מזהירים אחרים שאתם מגיעים.

תחילת המסלול

בעקרון ניתן לעשות את כל ויטנאם מן הצפון ועד הוצ'ימין, איך חשוב להבין שזהו מסע ארוך ויש להגיע מוכנים אליו. אם אתם רוצים רק ״לטעום״ מן החוויה תתחילו עם ה״לופ״ המפורסם ואם תרצו עוד תמשיכו הלאה.

מה זה ״לופ״?

זהו מסלול מעגלי של שלושה ימים (ניתן להרחיב לחמישה ועד 7 ימים) במחוז הא ג'יאנג בחלק הצפוני של וייטנאם. המסלול מתחיל ומסתיים בהא ג'יאנג, זאת בעתם נקודת האפס אשר ממנה מודדים 320 ק"מ בינה לבין האנוי ו-155 ק"מ. 

ברגע שתתחילו לרכב תוכלו ליהנות מנופים מופלאים של טרסות אורז לצד עיירות נידחות ומרתקות, קניונים, רמות הרריות, וכמובן מקומיים מרתקים שסוחבים משקלים ששום לוחם סיירת לא היה מרים!

כביש בויאטנם

אורכו של הלופ הוא 350 ק״מ.

אל הלופ תוכלו להגיע מסאפה – העיר נחשבת לגם עדן לחובבי הטרקים וטיולי טבע + ביקור בכפרי מקומיים וניתן גם ללון בבתים שלהם ״הום סטאי״.

מידע מפורט על סאפה כולל מידע על לינה ואטרקציות תוכלו למצוא כאן: מסלול טיול מצפון לדרום וייטנאם תוך 44 ימים בעלות 4,700 שקלים לאדם!

אפשר להגיע מהאנוי בסליפר (אוטובוס שינה), אנחנו ממליצים לא לוותר על כמה ימים בעיר המיוחדת הזאת. לחובבי הקניות והאוכל העיר הזאת מצויינת!

אם החלטתם לעשות את ה״לופ״ עם מדריך, אנחנו מאוד ממליצים לבדוק המלצות בקבוצת הפייסבוק ״עזרה ראשונה לטיול המושלם בעולם״ להצטרפות לחצו כאן.

אחרי שהחלטתם שאתם עושים את הטיול עם המדריך יש לוודא מספר דברים חשובים:

  • באילו נקודות תעצרו
  • מהו המסלול המדויק
  • שמות של מקומות לינה
  • מידע על האוכל
  • שם של מדריך

לסיכום:

טיול אופנועים בוייטנאם היא חוויה שלא תשכחו לעולם, זהו שילוב של אדרנלין לצד נופים שנראה כאילו נעלמו מן העולם. המקומיים יקבלו אותכם בשמחה ויראו לכם איך אפשר ב-300 דולר לחיות מצויין ולהיות מאושרים גם שאין להם כמעט כלום.

רוצים לשמוע עוד פרטים?