טיפים לבחירת הקסדה הנכונה

קסדה לאופנוע

Table of Contents

רוכבי האופנועים מכירים היטב את הסוגים השונים של האופנועים לרכיבה וגם את האופציות לרכישה של פריטים נלווים שהם חייבים לרכוש. בשיחות עם חברים וקרובי משפחה שגם הם רוכבים, מבינים את היתרונות ואת החסרונות של פריטים ספציפיים ובהתאם לכך קונים את הדברים הנחוצים להם.
אז לפני שאת עולים על האופנוע ומתניעים (ואם אתם לא יכולים תדברו עם מנעולן אופנועים), שווה שתקראו את הכתבה הבאה

בחירה של קסדה לרוכב אופנוע 

כל רוכב אופנוע אשר רוכש ציוד לאופנועים מחויב לרכוש קסדה כיוון שעל פי החוק אסור לנסוע ללא קסדה. קסדה תקנית מגנה על ראשם של הרוכב במקרים של החלקה, פציעה, תאונת דרכים או מכה בעת הנסיעה ולכן יש לה חשיבות עצומה.

כדי שהקסדה תעניק הגנה מושלמת, היא חייבת להיות מותאמת באופן מושלם לראשו של הרוכב, מבחינת גודלם של הפנים וגודלה של הגולגולת, לכן חשוב שהסגירה לא תהיה רופפת אלא בול במקום. בדרך זו היא תגן עליו בכל מצב ותפחית את עוצמת המכה ואת הנזק שלעיתים הוא נזק בלתי הפיך. 

ההמלצה לגבי רכישת קסדה לאופנוע היא לקנות אותה באתר אינטרנט מוכר אשר מייבא או משווק פריטים בטיב מעולה, מוצרים איכותיים שמיוצרים במפעלים מובילים על פי התקנים הבין לאומיים. כדאי להתייעץ עם נציגי המכירות שהם בעלי ידע וניסיון רב כדי להחליט על הקסדה המתאימה ביותר לכל רוכב. 

קסדה שתהיה קטנה מדי, תפספס את המטרה וכך גם קסדה גדולה מדי. גם משקל הקסדה הוא נתון חשוב כיוון שקסדה כבדה תכביד על הרוכב ויהיה לו קשה מאד להתרכז בעת הנסיעה לאור המשקל הגבוה שמונח על ראשו. 

בדיקה של איכות הקסדה 

כאשר מוצעים ללקוח כמה וכמה קסדות, כדאי שיבדוק כמה נקודות אקוטיות כמו לדוגמה:

  • קסדה בעלת תו תקן במדינת המוצא וגם בישראל.
  • קסדה בעלת פתחי אוורור אשר יקלו מאד על הרכיבה באקלים הים תיכוני בישראל.
  • קסדה בעלת ריפוד פנימי כך שמעל הגולגולת ממוקמים בדים רכים ומרפדים וכך הראש אינו מקבל מכה מהקסדה עצמה.
  • רצוי לרכוש סט של משקף וקסדה להתאמה מרבית לרוכב.
  • מידה מדויקת של הקסדה על פי היקף ראשו של הרוכב.
  • קסדה יציבה ואיכותית שתשרת את הרוכב לפרק זמן ארוך.
  • מחיר סביר והוגן.
  • קסדה שיוצרה לאחרונה בטכנולוגיה חדשנית תוך התאמה לצרכים המודרניים כמו דיבורית מובנית וכך הרוכב מרוכז בכביש ובמקביל הוא מקבל שיחות. 
  • מבנה קסדה שהוא נכון לרכיבה וכך אינו מסתיר את שדה הראייה והרוכב יכול ליהנות מרכיבה בטיחותית.

בטיחות בעת רכיבה על אופנועים 

מי שרוכב על אופנוע, זו עבורו דרך חיים ולכן הוא מודע לכל הסכנות שאורבות בכבישים. המטרה היא שכל נסיעה תהיה חלקה ובטוחה ולכן הוא רוכש עם הזמן כמה אביזרים נלווים שמסייעים לו ביום יום כמו מעיל רוח איכותי לקראת החורף, שיסייע לו להתמודד עם הרוחות בעת רכיבה מול הרוח.

רכישה של אביזרי בטיחות לרוכבי אופנוע 

אביזרי בטיחות לאופנוע אינם מסוג הדברים שרוכשים בכל יום ולכן קיימת חשיבות רבה לרכוש פריטים ברמה גבוהה שישרתו את המטרה הנכונה ויעניקו לרוכב את מלוא המעטפת. לכן כאשר מעוניינים לרכוש פריטים חדשים כמו קסדה מעולה, מגני ברכיים או כל פריט אחר, תפיסת העולם של רוב הרוכבים היא להגיע לחנות מקצועית ביותר, כדי לקבל הכוונה מושכלת לאור ניסיונם של מנהלי המכירות בחנות או באתר האינטרנט. 

בדרך זו הפריטים שירכוש הרוכב הם הטובים ביותר בענף אביזרי הבטיחות והוא יכול להיות רגוע שהוא עשה את המיטב כדי לרכוש את המוצרים האיכותיים ביותר, שיעניקו לו את מלוא ההגנה.

רוצים לשמוע עוד פרטים?